Rozhovor s Catherine Hardwicke pro TexasMonthly

05.05.2009 16:06
  • Přemýšlela jste někdy o tom, že Twilight vydělá za první týden 70 milionů dolarů?

 V době, když byly pouze dvě knihy, bylo mnohem méně fanoušku něž je tomu dnes. Stephenie píše velmi rychle. Knihy způsobily šílenství.  

  • Je opravdu pozoruhodné, jak se prolíná demografie. Co si o tom myslíte?
Když Stephene psala knihu, nečekala, že se na ní vrhnou i starší. Ona i já jsme žertovaly, že to máte jako se hrou Romeo a Julie - dva mladí milenci. Ale to neznamená, že nikdo jiný nemůže hru ocenit. Začalo to s teenagery, ale nyní se setkávám i se starší populací, kterým se sága líbí - maminky, babičky.. Dokonce jsem se setkala i s kluky, co jí mají také rádi. Do kin se tajně vplížili, aby je snad známí neviděli.
  • Jaké to bylo?

Nevěděli nic moc o knize. Miloval upíry a chtěli vidět film. Myslí si: "Oh, to je založeno na knize, proto jsou holky do toho šíle né." A pak jsou trochu v rozpacích: "Počkat, líbí se mi to?"

  • Holky nemusely být přesvědčeny.

Na turné týden před premiérou jsme jeli do Dallasu a tisíce dívek křičely na Roba: "Chci mít s tebou dítě!"
 

 (pozn. překladatelky: šílené, ale pravdivé)

  • Byl dříve známý z Harryho Pottera?

Ano, to ano, ale nehrál nijak větší roli.

  • Dobře, že to změnil.

Byla jsem docela zoufalá. měla jsem najít nejhezčího kluka s velmi světlou kůží. Musel to být opravdu dobrá herec. Hodně kluků sice vypadali roztomile, ale tak trochu jako králové plesů.

  • Co Kristen Stewart, která hraje Bellu?

Myslím, že se na roli hodí perfektně. 

  • Ona sama také nebyla nijak známou herečkou.

Je to neuvěřitelná herečka. Září i v malých rolích. Ona je prostě hvězda.

  • Má tento film vliv na vaši kariéru? Třináctka (režisérčit debut, rok 2003) byl dobrý film, ale nedostal se tak vysoko jako Twilight.

Oh, no, myslím, že Třináctka se vysílala asi jen ve 100 kinech, takže nijak velkolepé.

  • Začala jste někdy s něčím, s čím jste pak skončila jinak?

No, Třináctka byla něco, s čím jstem začínala od nuly s Nikki Reed. Návrh jsme napsaly do šesti týdnů. První a poslední scény jsou si docela zatraceně podobné. Když jsem se setkala s Holly Hunter, říkala jsem si, že ona bude mít nápady a já napíšu k tomu scénu, což je výrazně lepší.

  • Do této doby jste natočila čtyři filmy, ale předtím jste dlouho pracovala jako produkční designer ve filmovém podnikání. Jaký to byl přechod?

Kdysi jsem bývala architektem. Vystudovala jsem architekturu (University of Texas v Austinu), ale po absolovování mi profesoři řekli, že jsem příliš kreativní.

Poté mě přijali na filmové škle UCLA. Nevěděla jsem budoucnost- jste režisér, producent, sponzor filmů.. Píšete vlastní skripta. Potom mi řekli, že mám dělat to, co se mi bude nejvíc líbit. rozhodla jsem se pro režii.
  • Proč výrobní design?

Neměla jsem peníze. Lídé říkali: "Hej, jste architekt! Nechcete dělat design mého filmu?" Byla to sranda.

  • Zdá se, že jste pracovala na filmu všeho druhu.

Začala jsem na filmu Rogera Cormana.

  • Začala jste pracovat s Rogerem Cormanem?
Tam jsem začínala úplně ode dna. Roger Corman dal šanci mnoha začínajícím umělcům, ale nikomu nenadržoval. Měla jsem stavět rekvizity i zdraně. Když jsem chtěla jít někam výš, musela jsem makat. A já chtěla jít výš.
  • Řekněte mi něco o vašem dětství v McAllen.

Můj otec byl klaciský pianista, alevystudoval chemické inženýrství. Jeho otec byl zemědělec. Dědeček mu řekl, že by měl jít do rodinného podnikání a že našel levný pozemek v McAllen, klem řeky Rio Grande jsou zavlažovací kanály. Je to místo, kam jsme se odstěhovali.

  • Zemědělství je tvrdý život.

Jste-li zemědělec a je všechno OK, může vám definitivně zkazit náladu hmyz. Nebo třeba musíte udržet cenu cibule dostatečně nízkou, aby vás nezdrtila konkurence, popřípadě špatné počasí v tom všem hraje také důležitou roli. V McAllen to bylo docela drsné. ?á, ještě bratra a sestru. Místo houpačky jsme měli zavěšené lano na stromě. Místo kruhu na vodu jsme měli pneumatiky od traktoru. Přes řeku jsem přeplavala 200x.

  • McAllen se zdá jako místo velmi odlišné od dnešního světa.
Ne, to byla prostě ta doba. Ve škole jsem měla tři přátele, co byli pobodáni. Věděla jsem, že lidé byli zastřeleni do zad. Docházelo tam k pašování drog, policejní brutalitě nebo pašování elektroniky (v McAllenu velmi populární). Nad hlavou vám létala letadla DC - tři roky - naloženy elektronikou. Bylo to docela divoký.
  • Měli jste možnost tam nějak poznávat kulturu?

Jednou jsme šli na film s Clintem Eastwoodem nebo filmy ve španělštině. Já ale moc na filmy nechodila. Připusťme si to: byla to díra! V té době jsme nemohli jít ani do nějakého významného muzea, a pokud jsme chtěli, jeli jse tři hodiny do Corpus Christi nebo čtyři hodiny do San Antonia.

pozn. překladatelky: Dětství Catherine se neliší moc od dnešního Česka, pokud vím, kultura žádná, a už vůbec ne na vesnicích. A na vesnicích jsou naprosto běžné houpačky z lana zavěšeného na stromech nebo s pneumatikami.

Catherine Hardwicke presenta en Madrid un adelanto de Crepúsculo_3 by Cineando.

zdroj: www.texasmonthly.com/2009-04-01/talks.php , www.texasmonthly.com/2009-04-01/talks-2.php

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode